В Україні оновили порядок подання та розгляду скарг на рішення щодо пенсій і соціальних виплат. Відтепер громадяни можуть більш чітко й ефективно захистити свої права у разі помилок чи порушень із боку посадовців Пенсійного фонду. Про це повідомили у пресслужбі ПФУ.

Подати звернення можна у випадку неправомірних рішень або бездіяльності територіальних органів ПФУ щодо:

Серед найпоширеніших підстав для скарг — помилки в обчисленні пенсії, відмова у виплатах, невраховані періоди роботи чи стажу, порушення термінів, відмова у достроковій чи пільговій пенсії, а також порушення порядку виплат.

Процедура закріплена у постанові ПФУ №21-1 від 13 червня 2025 року. Подати скаргу можна:

  • особисто або через законного представника;

  • у письмовому вигляді чи в електронному форматі через портал е-послуг із застосуванням е-підпису;

  • у вищий за рівнем орган ПФУ (головне управління або правління);

  • протягом одного місяця з моменту, коли стало відомо про порушення.

    Отримання пенсії. Фото: скрін youtube
    Отримання пенсії. Фото: скрін youtube

Скаргу розглядають у 30-денний термін. За потреби цей строк можуть продовжити ще на 15 днів. Рішення оформлюють письмово та надсилають поштою або вручають особисто. Якщо скарга задоволена повністю чи частково, ПФУ зобов’язує свої територіальні органи виправити ситуацію.

Документ не розглядатимуть, якщо його подано із запізненням без поважної причини, якщо це повторне звернення без нових обставин або якщо справа вже перебуває на розгляді в суді чи є судове рішення.У разі незгоди з висновками ПФУ громадяни мають право звернутися до адміністративного суду.

Нагадаємо, до пенсії додадуть "радянські" роки: як зараховують стаж до 1992 року

Як повідомляв портал Знай.ua, платіжки з новими нарахуваннями: кому піднімуть плату за воду

Також, правила ідентифікації пенсіонерів: що змінилося і як не втратити виплати